I en årrække har bilverdenen nu gjort grin med BMW’s nuværende designsprog og de enorme nyrer i grillen, der er vokset ud over al tænkelig rimelighed. Mange tusinde BMW-fans har krævet designdirektør Adrian van Hooydonks afgang i løbet af de seneste fem år, men på trods af al kritikken er BMW fortsat med at sælge flere og flere biler for hvert år, der går, og meget af dette har tilsyneladende at gøre med Kina, hvor de store gigantiske næsebor ser ud til at være meget værdsat. Carexpert har talt med Hooydonk, som sagde dette om de designvalg, de har truffet i de seneste år.
“Store gitre er populære i visse områder i verden, som Kina. Folk efterspørger stadig store gitre. Der var ingen modreaktion fra kunderne. Faktisk tog vi selvfølgelig alle de negative kommentarer til efterretning, men vi så det aldrig i salgstallene. Faktisk tværtimod. Så på en eller anden måde følte vi ikke, at vi behøvede at reagere.”
<bild>I Kina er de enorme grill-næsebor et kæmpe hit.</bild>
<bild>Engang så BMW’er smukke ud.</bild>