Det er ikke urimeligt at sige, at Onimusha ikke er så populær, som den engang var. Det er slet ikke en forringelse af spilserien, det er simpelthen en effekt, der opstår, når fans skal vente 20 år på et nyt kapitel i serien. Mens der har været remasters i nyere tid, debuterede den sidste hovedserie tilbage i 2006, hvilket vil betyde et hul på 20 år, når Onimusha: Way of the Sword lanceres på pc, PS5 og Xbox Series X/S i 2026.
<bild></bild>
Når vi taler om denne ventetid, havde vi for nylig chancen for at chatte med producer Akihito Kadowaki fra Gamescom, hvor vi spurgte, hvorfor det nu er det perfekte tidspunkt for en ny del af serien.
Kadowaki forklarede: “Den sidste del, vi havde, var for 20 år siden, og vi har selvfølgelig ønsket, internt, at mange af Capcom-holdene ønskede at få skabt et nyt Onimusha, men der var mange titler, som vi skulle arbejde på, der var ting, vi var nødt til at gøre, og at skabe en spiltitel tager omkring 3 til 5 år at lave, Så det var ikke let at få alle holdene til at mødes, og timingen passede bare ikke rigtig sammen.
“Men efter 20 år var der et øjeblik, hvor alle kernemedlemmerne kunne samles, og på samme tidspunkt havde vi den nye RE Engine, vores interne motor, som var en meget god timing for, som blev tilgængelig, og vi besluttede, at det var et godt tidspunkt at have den nye Onimusha-del, Så vi begyndte at arbejde på det, og vi sigter mod en udgivelse i 2026.”
Da mange nyere fans vil være helt ubekendt med Onimusha -serien, spurgte vi også om, hvordan Way of the Sword ser ud til at differentiere sig fra de andre action-RPG-titler, der er blevet utroligt populære på det seneste.
Kadowaki svarede: “Så det er 20 år siden, vi har haft den sidste Onimusha, og der er mange mennesker, der ikke kender Onimusha-serien, og med denne del ville vi selvfølgelig have nogle elementer, som vi inkorporerede fra de titler, vi har haft tidligere. For eksempel de mørke fantasy-omgivelser, som Onimusha har, og også den spændende sværdhandling, som Issen tillader, og de unikke karakterer, som du kan interagere med i spillet. Og oven i det ønskede vi at tilføje en lille smule forskel i handlingen, så vi også er i stand til at absorbere sjæle.”
Du kan se hele interviewet med Kadowaki nedenfor, hvor vi også taler om at sikre, at Onimusha: Way of the Sword er udfordrende, men ikke “knuser din selvtillid”, hvordan Capcom afspejlede Kyoto i omgivelserne og meget mere.
<video>