I et nyligt interview med det franske medie Clips du Lundi afslørede to medlemmer af Sandfall-teamet, at Clair Obscur: Expedition 33 allerede har solgt mere end 4,4 millioner eksemplarer på verdensplan. Det officielt bekræftede tal ligger stadig på 3,3 millioner, men bag kulisserne er succeshistorien endnu større. Spillet solgte svimlende tre millioner eksemplarer i løbet af de første 33 dage på markedet og tilføjede yderligere 1,4 millioner i løbet af de følgende 109 dage. Disse tal er især iøjnefaldende i et år, hvor det globale spilmarked har kæmpet med inflation og faldende salg.
En del af magien ligger i Sandfalls tilgang: et beskedent budget på under 50 millioner dollars, en lavere lanceringspris end gennemsnittet og håndværk, som mange kritikere siger konkurrerer med – eller endda overgår – AAA-produktioner med store budgetter. Det eneste spørgsmål er nu, om Clair Obscur kan bryde femmillionergrænsen inden årets udgang. For udgiveren Kepler Interactive er det allerede en økonomisk triumf og et casestudie i, hvordan passion og smart ressourcestyring kan overstråle branchens største spillere.
<bild></bild>