Som regel, når en gigantisk, anerkendt franchise, skal bruge en ny Creative Director, så er det en rolle der aktivt headhuntes af en ledelse, og derfor hører vi kun om det når netop sådan en er fundet. Men i det her tilfælde vælger Halo Studios og Microsoft at gøre det lidt anderledes.
Halo Studios, tidligere 343, har en række Halo-baserede projekter under udvikling, og til det ene af dem har de valgt at slå den ret afgørende rolle som Creative Director op offentligt via Microsofts Careers-side, og de beskriver rollen som værende at “bring to life the creative vision for one of our in-development titles.”
Det lader til at det pågældende projekt nærmest ikke er kommet ud af starthullerne endnu, som også er svært uden en Creative Director i det hele taget, og rollen indebær “initial product vision, overall tone and feel, story and world creation, product differentiators, and high-level gameplay experiences. In close partnership with our art, design, and franchise leaders, you will be responsible for developing and communicating how we create and execute memorable worlds, characters, and stories at a high level of quality and fidelity across our game. You will also collaborate with the internal cinematic and audio teams to create a center of excellence for storytelling.”
Tænker du at denne tilgang siger noget om projektet og studiet?
<bild></bild>