Da Doom (2016) gjorde sit herligt blodige comeback det år, var dens succes i høj grad takket være kampagnen – ikke multiplayer, som lod en del tilbage at ønske. Da Doom Eternal blev lanceret i 2020, gav Id Software det dog endnu et skud og forsøgte at levere en multiplayer-oplevelse, der reagerede på fanfeedback. Desværre var modtagelsen endnu en gang i bedste fald lunken.
Det er netop på grund af disse grunde, at Id Software nu har besluttet at springe multiplayer helt over i Doom: The Dark Ages. Som kreativ direktør Hugo Martin for nylig forklarede i et interview med GamesRadar:
“Beslutningen om at give afkald på en multiplayer-tilstand blev taget lige fra starten af spillets udvikling, og vi tog tidligt beslutningen om bare at fokusere al vores energi på at forsøge at lave den bedste kampagne, vi kunne.”
En anden grund var dog, at Hugo og hans team var fast besluttet på ikke at lave et live service-spil – noget han påpegede ofte er nødvendigt for at holde multiplayer i live i dag:
“Du kan ikke bare lave lidt multiplayer. Multiplayer-tilstande har en tendens til at trives i dag under live-service-modellen, hvilket er en retning, som holdet ønskede at undgå.”
Ventetiden er næsten forbi nu, da Doom: The Dark Ages lanceres den 15. maj – og ja, det vil være inkluderet i Game Pass fra dag ét.
<bild></bild>