Newzoo har, traditionen tro, udgivet endnu en større rapport ved navn “Global Games Market Report for 2025”, som kigger nærmere på hvordan aspekter af det samlede spilmarked har det.
Den gode nyhed er at spilbranchen, til trods for stagnering her og der, står til at gro til en samlet omsætning på $188.8 milliarder inden året er omme, som er en stigning på 3.4%. Desuden anslår Newzoo at inden året er omme, vil antallet af “gamere”, casual såvel som mere dedikerede, vokse til at være cirka 60% af verdens befolkning. Naturligvis er det ikke alle disse der ligner nu kæmper sig igennem Silksong, men dem som på den ene eller den anden måde spiller spil.
De anslår, sjovt nok, at frem imod 2028 vil konsoller gå fremad. Faktisk står konsolmarkedet til at gro med 4.7%, og det skyldes naturligvis faktorer som GTA VI og Switch 2’s succes, men i det hele taget er der gode nyheder at spore.
“2025 shows a market that’s maturing – but no stagnating. Growth is there, it’s just harder won. The winners will be the ones who lean into timing, retention, and ecosystem strength, not just the raw pursuit of new players.”
<bild></bild>