Concord vil gå over i historien som et af de største kommercielle flops i historien, og agerer lidt ærgerlig posterchild for Sonys bredere live service-satsning. Derfor var det lidt overraskende at se Marathon blive afsløret, og ikke være free-to-play. Vi ved at det vil koste mindre end den fulde, etablerede markedspris, men koste penge det vil det.

Og hvordan kan det være på et marked hvor der er så mange stærke free-to-play konkurrenter? I et interview med Friends-per-Second podcastet siger instruktør Joe Ziegler dette:

“What we’re hoping everyone understands about the game is that we’re focused on committing to making this a game that’s really awesome, and we think that starting point is really strong at this current time. Everyone’s got their own definition of what is the right price.”

Han kommenterer dog ikke på de bredere markedskræfter, og det faktum at netop en pris var et af aspekterne der sank Concord.

Tror du det samme vil ske for Marathon?

<social>https://www.youtube.com/watch?v=eGvZtFJARaM</social>

<bild></bild>