I forbindelse med lukningen af Tango Gameworks blev Xbox-chef Sarah Bond bedt om at forklare hvordan Microsoft kunne påstå at Xbox-brandet, og deres studiestrategi, fungerede så godt, og at særligt Hi-Fi Rush var sådan en succes, når de så lukkede studiet kortvarigt efter.
Hendes svar vil nok gå over i historien som… ja, lad os sige lettere ufokuseret, og denne gang har hun fået fingrene i klemme igen. I et interview fra Tokyo Game Show med Game Watch sagde Bond nemlig, at Game Pass allerede var profitabelt for alle parter involveret, fra Microsoft selv til studierne, og det kommer til at klinge noget hult, når nu priserne stod til at stige ret markant kort efter:
“Last fiscal year, Xbox Game Pass sales reached a record high of $5 billion. It’s a profitable business, and as more creators join Xbox Game Pass, payments to creators increase, so we think it’s a good business for creators.”
Naturligvis er det svært at få alle ens ord så nøje afvejet, men samtidig sker dette midt i at mange har svært ved at finde kontinuitet i Microsofts udmeldinger og strategier.
<bild></bild>