Ligesom sin forgænger lægger No Straight Roads 2 meget vægt på sine bosskampe, hvor vi ser nogle virkelig fede designs, får lov til at deltage i nogle rytmiske kampe og får nogle af de bedste melodier, disse spil har at byde på.

Med så mange forskellige dele, der arbejder sammen for at skabe en boss i No Straight Roads 2, kunne vi ikke lade være med at spørge Game Director Wan Hazmer om filosofien bag deres design i spillet. Haz afslørede, at hans fætter og kreative direktør Daim Dziauddin arbejder meget med boss-design, og ofte, når de laver en karakter, ser de på deres oprindelse og deres forbindelse til musik.

“Selvfølgelig kan genren være inspirationen, men den vigtigste del er faktisk, hvorfor spiller en kunstner musik i første omgang?” Haz forklarede. “Så for eksempel havde vi DJ’en Subatomic Sir Punova før, så det handlede mere om et udtryk for at prøve at vise din musik frem. Så han var i universets centrum, ifølge ham selvfølgelig, og derfor handlede hele bosskampen om planeter og solsystemet og alt det der. Vi vil heller ikke ændre den retning for No Straight Roads 2, så vi vil overveje hver enkelt kunstner, hvorfor de optræder med musik, og hvad der er vigtigt for dem med hensyn til musik og alt det der, og så vil vi repræsentere det visuelt.”

Hvis du vil vide mere om No Straight Roads 2, kan du se vores fulde Gamescom-interview nedenfor. Hold også øje med Tokyo Game Show for flere meddelelser.

<video>