Fans af tidslinjer og sammenkædede fortællinger mellem spil har haft en ret intens weekend – alt sammen på grund af udtalelser fra producenten og instruktøren af Donkey Kong Bananza hos EAD Tokyo, Kenta Motokura, om spillets hovedpersoner. Mere specifikt handlede det om figuren Pauline.
Som vi alle ved, har Pauline en fremtrædende rolle i Super Mario Odyssey, studiets tidligere spil, som for nylig genoplivede Donkey Kong i 3D efter 26 års pause uden nye udgivelser. Teorier om, at den unge Pauline i DK Bananza og den voksne Pauline i Super Mario Odyssey skulle være samme karakter, vakler nu. Motokura har været ret undvigende i et interview med Famitsu:
“That’s… Sure, the developers have a premise, but I’m sorry. I’d love for you to imagine it.”
Lidt senere, da han blev spurgt præcist om dialogerne og historierne fortalt af den 13-årige Pauline i spillet, hvor hun ofte nævner sin bedstemor, trak Motokura sig igen og forklarede ikke: “Sorry, that too…”
Det kommer lidt som en overraskelse, for at sige det mildt, da netop ideen om at de to spil hænger sammen virker ret central for særligt Bananzas præmis.
<bild></bild>