Sjældent har der svirret så mange rygter om et spils egentlige mekaniske og strukturelle identitet som med det kommende Resident Evil Requiem, men det er fordi mange føler at Capcom bevidst tilbageholder ret essentiel information om hvad spillet egentlig er for en størrelse.
Insideren Dusk Golem mener at der gemmer sig et langt større og bredere spil bag de klip Capcom har valgt at vise, og i et interview med Residence of Evil, en dedikeret fan-kanal, siger han at selvom vi kun har set lineære dele af spillet, så gemmer der sig faktisk langt større, åbne gameplay-områder i det endelige spil.
Åbenbart, ifølge Dusk Golem, foregår Grace Ashcrofts historie i 2028, og vil byde på lineære sektioner i ruinerne af Raccoon City. Men kampagnen byder åbenbart også på segmenter med Leon S. Kennedy, der dog finder sted i 2020, og er mere åbne:
“As for Leon’s gameplay sections, they’re reportedly bigger than Grace’s as he uses a vehicle to traverse levels. While they’re action-focused, the horror is grounded and less campy. “
Du kan se videoen herunder.
<social>https://www.youtube.com/watch?v=NnvzOMHoDL4</social>
<bild></bild>