Det har tydeligvis taget lidt længere tid, end fans havde håbet, men snart er det endelig tid til, at Final Fantasy VII: Remake Intergrade udkommer på både Switch 2 og Xbox Series S/X. Switch 2-versionen er blevet meget rost af dem, der har testet den, og få tvivler på, at Xbox Series X kan klare spillet… men hvad med den billigere Series S?

Nå, Windows Central havde mulighed for at tale med instruktør Naoki Hamaguchi, hvor samtalen drejede sig om Series S, og hvordan den kan sammenlignes med de mere kraftfulde formater. Det viste sig, at han ikke var det mindste bekymret og tværtimod var imponeret over, hvad Series S kan gøre:

“Med hensyn til hardwarespecifikationer vil jeg sige, at Xbox Series S faktisk er ret solid med hensyn til specifikationer. Vi stødte ikke på den store behandlingsudfordring, men mange af udfordringerne var mere hukommelsesrelaterede.

Optimering er noget, vi var stærkt opmærksomme på, da vi også arbejdede på pc-versionen. Til Final Fantasy 7 Remake tog vi nogle af de filosofier, der findes i Nanite til Unreal Engine 5, og skabte vores egen løsning til Unreal Engine 4. Vi havde succes med at levere stabil grafik der, og vi fik også Steam Deck-verifikation. Vi har været ret stolte af, hvad vi var i stand til at opnå, selv på systemer med lavere specifikationer.”

Han forsikrer os også om, at han vil give alt til Xbox-versionerne af spillet, og forklarer, at han uden tvivl betragter sig selv som Xbox-fan:

“Jeg er helt sikkert selv Xbox-fan. Jeg vil gøre mit bedste for at sikre, at Square Enix fortsat kan nå ud til et bredere publikum, herunder Xbox.”

Final Fantasy VII: Remake Intergrade vil blive udgivet til både Switch 2 og Xbox Series S/X i januar, og resten af trilogien vil også komme til disse formater med tiden.

<bild></bild>