I en tid, hvor enhver bilproducent, der er sit salt værd, har ændret eller i det mindste “frisket op” sin grafiske identitet og dermed også sit logo, er Suzuki naturligvis også med. Den japanske bilgigant har dog valgt en mere forsigtig tilgang end mange konkurrenter (herunder Kia, hvis nye logo er tæt på umuligt at tyde for nogen, der ikke på forhånd ved, hvad det er eller siger) og har for det meste bare slanket rodet på sit sølvfarvede, ikoniske emblem.

Officiel erklæring:
Suzuki Motor Corporation har redesignet emblemet, der bruges på sine produkter, for første gang i 22 år. Det nye emblem afspejler det nyetablerede virksomhedsslogan, “By Your Side”, og legemliggør Suzukis urokkelige engagement siden grundlæggelsen om at “fokusere på kunden” samt nye muligheder for fremtiden. For at udtrykke dette varige engagement er omridset af Suzukis virksomhedsidentitet, det ikoniske “S”, blevet bibeholdt, mens et fladt design, der passer til den digitale tidsalder, er blevet vedtaget for at repræsentere nye muligheder. Derudover er den traditionelle forkromning blevet erstattet med sølvmaling med høj lysstyrke for at reducere miljøpåvirkningen og udtrykke et skift mod en ny æra. Det nye emblem vil blive afsløret, begyndende med konceptmodeller på “Japan Mobility Show 2025”.
<bild>Ny eller gammel… Dit valg?</bild>