Hver gang en gammel franchise genoplives, er der selvfølgelig jubel fra fans, men der kan også være skepsis. Nogle kunne se det som et cash grab, men Game Director på Turok: Origins Jesus Iglesias var hurtig til at fortælle os, at det ikke var tilfældet på Gamescom.

Efter vores hands-on preview med Turok: Origins spurgte vi, hvad der skal til for at Saber genopliver en franchise som Turok, og vide, hvornår tiden er inde til at bringe noget tilbage.

“Vi kan godt lide at genstarte franchises, så vi virkelig kan bringe noget til dem. Det handler ikke om, ja, denne franchise var meget succesfuld tidligere, lad os lave en genstart,” sagde Iglesias. “Vi vurderer først, om franchisen er noget, vi elsker, som vi kan lide, fordi holdet skal være involveret helt fra begyndelsen og skal arbejde på noget, som vi virkelig omfavner.”

“Og den anden ting er, hvad kan vi bidrage med til IP? Kan vi gøre det bedre? Kan vi bringe noget, der vil begejstre spillerne, de gamle spillere og de nye spillere? Og dette er vores proces for at beslutte, hvornår vi vælger en gammel IP og beslutter os for at genstarte.”

Turok: Origins blev ikke kun lavet for at forhindre IP’en i at være i dvale, og vi kan forvente at se en masse interessante reptilkonflikter i spillet, som stadig er under udvikling til PC, PS5 og Xbox Series X/S. Se hele vores interview for flere detaljer om historien, kampene og ydeevnen nedenfor:

<video>